Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-07-11

Morbida sommarfantasier


Ibland kan man frestas att fantisera. Vad skulle jag vilja förändra om jag var Sveriges statsminister? Om jag var EU-kommissionens president? Om jag hade människors förtroende att komma med förslag för en rättvis handel? Om jag var chef för Läkare utan gränser?

Jag tänkte på det när jag häromdagen tittade i Aftonbladet
:

Idag startar Aftonbladet Debatts sommarserie. Kända personer från olika områden skriver på temat "Om jag var envåldshärskare för en dag".

Är det inte tragiskt? Vad blir det nästa sommar? "Om jag var bödel för en dag"?. "Om jag var våldtäktsman för en dag"?

1 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Ja man undrar ju lite hur dom fungerar på Brunbladet.
Om dom hade demokratin i ryggmärgen skulle dom naturligtvis ha formulerat det så som du Alicio:
"Om jag var statsminister eller president för en dag.”

4:22 em  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan