Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-05-30

Lustigkurre


Det är tydligt att moonbats dras till mig som flugor till en sockerbit. Särskilt nynazister och andra anti-demokratiska extremister. Vi är minst ett trettiotal bloggare som ständigt attackeras av dessa mörkermän, och trakasseras för att vi ska sluta att skriva.

Den här gången har en lustigkurre stulit material från min sida, och lagt det på en blogg som ska se ut som denna, tillsammans med bilder på vad som verkar vara vederbörandes idol och förebild, nämligen Adolf Hitler.

Nu råkar det förhålla sig så att jag har lustigkurrens IP-adress. Den börjar på 82.182.xx.xxx, och både Blogger och vederbörandes ISP har kontaktats. Även dessa ska verifiera om IP-adressen stämmer. Om vederbörande inte tar ned skräpet fullständigt och omedelbart så görs det en polisanmälan, och personen kommer också att blockeras permanent från Blogger. Om det blir polisanmälan så får jag också ut vederbörandes personuppgifter.

Är det inte lustigt hur dem som brukar hojta om yttrandefrihet gör allt för att kväsa den rättigheten för andra? Och det finns fler exempel.


23 Comments:

Blogger Peter Jönsson skrev...

Stå på dig mot dessa mörkermän! Var länge sen jag själv råkade ut för dessa typer men jag kommer aldrig glömma hur det kändes att stå öga mot öga med någon som ville gör en illa endast på grund av ens åsikter. Nu var det ju inga hot om våld (hoppas jag) men mönstret känns igen, alla som tycker något som inte passar skall tystas. Hoppas att denne persons ISP bryr sig om detta och inte bara låter det rinna ut i sanden.

8:19 em  
Blogger Fredrik skrev...

Den svenska bloggosfären känns lite som ett halvaket spädbarn som måste få växa. Innan den svenska bloggosfären blivit mer mångfacetterad och varierande kommer det alltid att finnas dårpannor som roar sig på andras bekostnad. I framtiden är vi kanske inte så ensamma med vårt tyckande och så småningom kan kanske vänstern på allvar börja nyttja denna sfärs potential och möjligheter. Eller är det bara jag som tycker vänstern lyser med sin frånvaro? Visst visst finns där ett fåtal men vi behöver flera. Men men, så småningom kommer det att bli trevligare att vara bloggare och dessa billiga påhopp som framförallt du, alicio, fått utså kanske försvinna...

8:27 em  
Blogger Alicio skrev...

Ja, det är skrämmande. Jag har aldrig mött så pass mycket intolerans i hela mitt liv, sedan jag började blogga. 99,99% är naturligtvis hur bra som helst, men det finns en liten liten grupp som skickar hotbrev om vad som ska hända om man fortsätter att skriva, som trakasserar i hemmet, som hänger ut en och som stjäl det man skriver.

Det kanske har med de nedlagda mentalsjukhusen att göra.

9:04 em  
Anonymous Anonym skrev...

Hatet mot Israel är det som förenar nazisterna och vänsterextremisterna, intressant nog.

10:48 em  
Anonymous Anonym skrev...

Alicio, detta är ofattbart sjukt! Människor som förstår sin oförmåga att producera någonting eget som skulle kunna väcka intresse, lägger sin tid på att skada andra.

Mer än någonting annat visar det idétorkan hos moonbat-vänstern.

Se det också som en komplimang: att de förföljer dig tyder på att de upplever det du skriver som ett hot för deras lilla mytologiserade värld.

11:14 em  
Blogger Sebastian Weil skrev...

Stå på dig. Vi är fler som får störiga mail. Dock har jag inte haft någon som lika utstuderat och roddigt försökt förstöra för mig.

Är det bara vi liberaler som får jobbiga mail från höger och vänsterextremister eller är vi vekast och klagar mest? =)

11:43 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Jag har också fått en del otrevliga mail.

11:46 em  
Blogger Peter Soilander skrev...

Stå på dig. Dessa röster kommer alltid att finnas, men det blir knappast bättre om du slutar skriva.

2:13 fm  
Anonymous Anonym skrev...

Stå på dig! Du behövs.

3:31 fm  
Blogger Fredriksson skrev...

Såna fega kräk. Stå på dig!

10:30 fm  
Anonymous Anonym skrev...

Sanslöst! Jag beklagar verkligen den här typen av trakasserier. Och det verkar uppenbart att just du speciellt gjorts till föremål.

Hoppas din anmälan leder till något konkret - det finns ingen anledning att bjuda på någonting längre.

Sedan får man ju se det som att en viss typ av människor uppenbarligen lider brist på argument.

1:42 em  
Anonymous Anonym skrev...

Jinge visar som vanligt sin totala brist på empati och hänsyn. Dessutom kan han inte göra bakåtuppslagningar. Dessa män och denna teknik.

2:00 em  
Anonymous Anonym skrev...

Med hjälp av Internet har dårar fått vingar. Bloggvärlden är inget undantag. Fast man kan följa spåret ännu längre i historien. På 70-talet hade vissa svenska kommunistsekter listor med individer som skulle elimineras när kapitalet besegras. Jag gissar att brun vänster inte var sämre.
Hot har förekommit på många debattsidor. Från typiskt knölpåksvänster typ ”jag ska slå ihjäl dig” till mera raffinerad. Detta skrevs av en rödbrun gauleiter som inte gillade motdebattörens privata åsikter om svensk rätt :
Om det är så illa, tycker jag att polisen borde göra husrannsakan hos xxxxxxx för att säkra IP-numret och på så sätt spåra vilken av Sveriges alla domare det är som skrivit detta inlägg. Naturligtvis ska det inte förekomma domare i Sverige som så till den milda grad motsätter sig grunderna i den svenska rättsskipningen, det tror jag vi alla är överens om.
Jag hävdar INTE att denna påstådda domare ska skickas till dödsstraff…….


Nu är skapande och underhållning av websidor så enkel att till och med enfaldvänster får chans att visa vad den kan. Men jag hoppas att de seriösa bloggarna inte försvinner. Det vore synd om Internet omvandlas till Folket i Bild, ETC, (M)Ordfront, eller på sin höjd till Aftonbladet.

Lubbe Ferrysson

3:22 em  
Blogger Peter skrev...

förjävligt att sånt här händer...

4:16 em  
Anonymous Anonym skrev...

Lubbe skrev: "Nu är skapande och underhållning av websidor så enkel att till och med enfaldvänster får chans att visa vad den kan."

Menar du att ni i tok- och bombhögern ska ha ensamrätt på internet?

5:25 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Till Lubbe, jag vet inte om bloggosfären är det rätta stället att slåss för upprättelse för en påstådd domare som på högersekten CONTRA:s hemsida ansåg att muslimer inte ska ha rättssäkerhet.

Jag tycker fortfarande att en sådan person inte är lämplig för sitt jobb. Men jag kan förstå att du inte håller med mig!

7:03 em  
Anonymous Anonym skrev...

"Sällan har så många blivit så upprörda över en internetsida som dom fått så lite adressangivelse till!"

Å andra sidan kanske inte det tvivel som kommer som en ryggradsreflex från vissa, till exempel från dig, är bättre.

Men jag kan i alla fall meddela att technorati har tagit upp sidan i sitt index så alla som länkas från sidan är nu associerade till lustigkurren.

12:17 em  
Anonymous Anonym skrev...

Alicios blogg handlade om stöld av citat, hot eller andra ohederliga tricks på Internet. Bevisen kom omedelbart. Först pladder om ”bombhöger”, sedan försvarar ”rättsexpert” Bulten sin rätt att hota motdebattör. Hos kommunister är ohederlighet en del av ryggmärgen.

Lubbe Ferrysson

12:30 em  
Anonymous Anonym skrev...

"bombhögern" - ord ofta använt av personer som försvarar, ursäktar, stödjer eller ignorerar grupper som bombar oskyldiga civila i terroriserande syfte. You go figure!

1:09 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Lubbe, jag har inte hotat någon, jag gav bara ett konstruktivt förslag vad SÄPO kunde göra för att skydda innehållet i våra grundlagar.

Att en domare som öppet på CONTRAs debattsida tar avstånd från rättssäkerhet för muslimer, det tycker jag borde föranleda att denna domare identifierades. Detta för att t.ex. muslimer som hamnat i klammeri med rättvisan ska ha rätt att slippa bli dömd av denna domare.

Ett ganska modest förslag, eller hur?

4:56 em  
Anonymous Anonym skrev...

Då du, BiB, har för vana att skriva om och tyda om andras skrifter lite hipp-som-happ som det gagnar dig så har du med tiden tappat trovärdigheten. Och därför spelar det ingen roll vad du sprider/skvallrar/antyder om andra. Det kan inte tas allvarligt.

Om en domare verkligen har deklareret att "muslimer inte ska ha rättssäkerhet", vilket du klart sade att domaren skrev, får
du väl komma med citat?

Men som en som också upplevt dina obehagliga metoder av dig i det förgångna, rekommenderar jag att man tar det du skriver med en nypa salt.

11:59 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Du vet mycket väl att CONTRA:s debattsida raderas med tiden, därför kan jag inte citera debatten vi hade.

Förresten A-K Roth (nr du nu blandar dig i en debatt som inte rör dig) har du själv skrivit något inlägg på SPD där du gåt i klinch med någon av de personer som där propagerar för åtsidosättande av rättssäkerhet för muslimer?

12:30 em  
Anonymous Anonym skrev...

Debatten här rör mig inte? Tack för tillsägelsen.

Beträffande det påstådda klinchandet med propagerande i din fråga, där du för på tal "åtsidosättande" av rättsäkerhet för "muslimer", så är påståendet mycket specifikt och faller genast på sin orimliga generalitet.

Kanske du borde laga trovärdigheten hos din signatur innan du kommer med fler påståenden?

1:51 em  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan