Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-03-04

Den vita kaninen


Två väldigt snälla personer fixade den rörliga bilden upp i det vänstra hörnet, som föreställer Den vita kaninen ur sagan om Alice i underlandet. Stort tack till båda två!

Den vita ramen som tidigare fanns runt bilden är nu borttagen, vilket ger ett bättre resultat.

Den bild som nu ligger uppe till vänster är helt genomskinlig, och har därmed samma färg som resten av sidan. Här till höger är samma bild men med de vita fälten på kaninen kvar.

Det är inte ofta som jag "metabloggar", men jag tänkte nu be läsarna att säga vilken de tycker ser bäst ut här.


UPPDATERING 6/3 kl. 17.28

Jag får tacka för alla kommentarer och mail, av vilka en majoritet föredrar bilden på den vita kaninen, även om den genomskinliga smälter in bättre.

Jag har därför lagt in den vita högst upp till vänster, och behåller den andra för eventuellt framtida behov.


14 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Den vita kaninen är bäst! Men jag irriterar mig på det svängande repet som hänger ner från dokumentrullen. Det gör att jag måste hålla för bilden när jag läser texten till höger. Rörliga bilder är en styggelse! Kan du inte säga till det f-b-nn-d- kräket att stoppa upp repet någonstans?

Mvh,
JohannaV

1:20 em  
Anonymous Anonym skrev...

Den vita är bäst. Tveklöst, men jag har ingen motivering, går på känslan.

Tack förresten för alla dina texter som ger en kraft att framhärda i frågor där man instinktivt känner vad som är rätt, men där fördömandena från omvärlden är massiva.

1:26 em  
Anonymous Anonym skrev...

Den vita är bäst, helt klart. Håller dock med JohannaV om att det där gungande snöret, om inte bör stoppas upp nånstans, så i alla fall hållas stilla.

1:32 em  
Anonymous Anonym skrev...

Ja, det är ju trots allt en *vit* kanin man skall följa efter! :)

/ Jonathan

1:48 em  
Anonymous Anonym skrev...

Båda ser väldigt flotta ut. :-)

1:55 em  
Anonymous Anonym skrev...

Den genomskinnliga är bäst. Det gungande snöret störde inte förrän jag läste kommentarerna.

1:55 em  
Anonymous Anonym skrev...

å ja röstar oxå på den bakgrundsfärgade. Argument. Ger på nåt sätt en i övrigt enhetlig sida (färger på länkar mm) än mer enhetlighet. Inbillar jag mig. När man sen har bilder i text kanske de framträder bättre utan konkurrens från vita kaniner.

(Men kaniner brukar väl inte vara så väluppfostrat beskedliga som denne kanin. Fast det var såklart den i underlandet, när jag tänker efter!)

2:19 em  
Anonymous Anonym skrev...

PS. Nää. Jag ångraa mig... Vita är nog ...säkert finast! DS.

2:21 em  
Anonymous Anonym skrev...

Snyggt! Gillar båda, men tror att jag hade valt den vita.

Det svängande repet är kul - behåll det =)

2:25 em  
Anonymous Anonym skrev...

Den vita föredrar jag. Den andra smälter självklart bättre in (den är ju genomskinlig!) med det ser bara konstigt ut. Kaniner ska vara vita och därmed basta.

Angående snöret så vore det väl synd om du skulle få plocka bort det igen efter allt arbete du lagt ner på att få den rörlig? Den stör mig inte heller.

/Markus "LAKE" Berglund

3:28 em  
Blogger Magnus skrev...

Den genomskinliga... ger ett proffsigare intryck....

2:16 em  
Blogger paradox55 skrev...

Jag tycker du ska köra med den här bilden istället...

http://www.ils.unc.edu/daniel/madhatter.gif

(skämtar litet bara)

4:21 em  
Anonymous Anonym skrev...

Jag håller med Johnny. Båda är väldigt flotta, inkl med det svängande repet - det hör till. Tack för en synnerligen läsvärd blogg, kollar in varje dag.

Olaf

5:45 em  
Blogger Simon skrev...

Jag tycker den genomskinliga kaninen håller sidans stil lite bättre.

7:07 em  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan