Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-02-07

Ali Moonbati


Jag hade precis tänkt att skriva en kommentar om den fd. ordföranden för Ung Vänster, Ali Esbatis, nya blogg.

Daniel Ekman hann före, och uttrycker exakt min åsikt. Nämligen att Esbatis förolämpande och hatfulla stil tyvärr inte berikar debatten. Esbati presenterar inga argument utan fokuserar på tarvliga personangrepp:

[Esbati imponerar inte, och] det beror inte så mycket på ideologiska skiljelinjer, det finns många vänsterdebattörer jag har stor respekt för, utan snarare att han har haft ett språkbruk och en arrogant debattstil som jag ogillar. En stil som har andats “jag behöver inte ens lyssna på vad alla andra idioter säger eftersom jag (eller Manifestet) alltid har rätt".

UPPDATERING 7/2 kl. 14.19

Håkan Jacobsson har också ett bra inlägg om Ali Esbati och dennes brist på argument: Den som skriker högst har minst att säga.

UPPDATERING 7/2 kl. 18.07

Det finns ett antal bloggar med ett sansat vänsterperspektiv som jag kan rekommendera. Två av dem jag läser oftast är Egna Tankar och Obunden.



12 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Men jag måste säga att det är skönt med lite klassiskt vänsteragiterande som motvikt till all högersörja.

Jerry
http://trueto.se

5:51 em  
Blogger Alicio skrev...

Se min uppdatering ovan för exempel på bra vänsterbloggar.

6:17 em  
Blogger Alicio skrev...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

7:45 em  
Blogger Alicio skrev...

Pierre, jag är liberal.

Än så länge tycker jag mig ha kunnat hålla fanan högt i varje debatt om fakta med dig :)
Mvh - Alicio

7:47 em  
Blogger Alicio skrev...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

7:48 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:51 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Tja, Esbati:s blog innehåller väl ungefär lika mycket personangrepp som vissa andras så jag vet inte varför man ska klaga.

Om Esbati däremot skulle börja kalla sig för "Hernando Alicandro" och under falsk flagg börja föra sin argumentation genom att sätt in bilder på exempelvis nämnde Per Ahlmark brevid en papegoja för jämförelse("hö, hö, va ful han är, hö, hö") då skulle jag tycka att han uppträdde sällsynt barnsligt. Men jag tror inte det kommer att hända!

9:54 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Glömde dock att lägga till att jag håller med om att Egna tankar är en alldeles utmärkt sida!

10:59 em  
Blogger Alicio skrev...

"Falsk flagg"?Som "Bulten i Bo" menar du? :)

11:57 em  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Precis, men jag försöker inte låtsas som om jag skriver under mitt riktiga namn.

Och inte ens om jag skrev under mitt riktiga namn skulle jag syssla med den typen av låga personangrepp som du sysslar med!

Skärp dig!

12:33 fm  
Blogger Alicio skrev...

Va?

5:38 fm  
Blogger Tomas skrev...

Tackar för komplimangerna, en gör så gott en kan.

12:18 fm  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan