Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-05-25

Moonbats med tändstickor


Extremvänstern har alltmer börjat använda de metoder vi närmast brukar förknippa med islamister och terrorister när det kommer till yttrandefriheten och vid demonstrationer. Allt oftare ser vi vänsteraktivister elda upp flaggor och kasta sten, och lika ofta handlar det om att tysta ned sina opponenter. Vem minns inte attacken mot Nalen i Sverige?

Två exempel i USA nyligen illustrerar fenomenet tydligt. De som alltid gnäller om yttrandefrihet organiserade via den extrema vänstersajten Indymedia en landsomfattande igenlimning av de lådor som används för att distribuera tidningar i USA: "Freeze The Media Day".

Och nu planerar man nästa evenemang: Att likt talibanerna elda upp den amerikanska flaggan på Independence Day den 4 juli:

Så på deras "Independence Day" den 4 juli uppmanar vi er att visa hur ni känner genom att bränna en flagga i en koordinerad aktion över hela landet. Tillsammans ska vi visa eliten att vi finns överallt och att vi fullständigt tillbakavisar de falska principer som den helgdagen är baserad på.

Underbara människor.

(via Michelle Malkin)

10 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

När jag läser dyligt flammar ett herostratiskt begär upp i mig. Jag vill leka med tädstickor jag med! Det kliar verkligen i fingrarna att få gör ett bål. Där skulle jag elda upp oerhört mycket äckligt: Mattias Gardells mustach, Gudruns deklaration, Yvonne Ruwaidas världsförbättrarmin, Ohlys stirrande gulagblick, Bultens gigantiska vuxenblöjor (här gäller alltså en brasa i valborgsmässoklass) etc...

En solig dag tillsammans med ett förstoringsglas "will also do the trick".

Men så stygg är jag inte. Djur är också människor (i fablernas värld)

6:07 em  
Anonymous Anonym skrev...

En sällsynt vidrig kommentar. Varför är jag inte förvånad?

6:45 em  
Anonymous Anonym skrev...

Jo, vi liberaler borde försöka hålla oss en bit över våra motståndare på den retoriska nivån. IRL är vi ju fredliga och lugna...

7:54 em  
Anonymous Anonym skrev...

Det är farligt att leka med tändstickor. Men ibland blir det komiskt.

http://www.strategypage.com/gallery/articles/flagburning.asp

8:17 em  
Blogger Federley skrev...

Detta hör verkligen inte till ämnet menjag skriver det här ändå. Tack för hjälpen! Nu ska det bli bilder ;-)

8:37 em  
Anonymous Anonym skrev...

Vidrig kommentar? Inte förvånad?

Dig behöver man inte sätta fyr på. Du verkar brinna rätt bra ändå. Säg till om du vill ha hjälp i släckningsarbetet.:-)

12:03 fm  
Anonymous Anonym skrev...

*** This is a statement to figures who like to put themselves in places of power that the power still remains with the people and that we can still tear down any institutions we feel the need to because the were built over the labor on our backs. ****

Varje land har sina ”Bultar”. USA är inget undantag. Jag är inte förvånad att de vill förstöra och bränna ner. De är avundsjuka, själva har de inte skapat någonting.

Lubbe Ferrysson – en expert i bultologi.

8:28 fm  
Blogger Bulten i Bo skrev...

Nu har Olaus Petris och Lubbes inlägg stått kvar länge här utan att bloggägaren har reagerat.

Betyder detta att Alicio uppmuntrar en diskussion i detta forum om hur stora valborgsmässoeldar man kan anordna med mina vuxenblöjor respektive min påstådda pyromaniska böjelser? Samt att det är OK för mig att besvara dessa inlägg på den nivå en sådan debatt kräver?

Nåväl, Olaus och Lubbe, innan vi låter invektiven flöda i en sådan debatt vill jag göra er medvetna om en sak.

Att visa sig lättinspirerad av Alicios bild- och skrivkonst, jämte att visa sig vara intresserad av underlivsterminologi, är just nu inte att rekommendera. Man riskerar då nämligen att bli misstänkt för att vara en i pressen omnämnd mindre trevlig brevskrivare.

På grund av länkreglerna som råder här i Underlandet kan jag inte länka er till en förklaring av detta kanske lite kryptiska meddelande. Möjligtvis kan denna Alicio-länk ge er en ledtråd vad det handlar om.

Sök i övriga blogosfären (eller kvällstidningsmedia) om ni vill ha hela sanningen.

6:43 em  
Blogger Alicio skrev...

Lås oss lyfta nivån lite grann...

8:04 em  
Anonymous Anonym skrev...

Seså Bulten, du är icke mannen att komma med kritik av det slaget.

Det finns bara två-tre personer som jag använder dyligt språk mot. Och anledningen till det är att saklig och städad diskussion är omöjlig med dessa. Jag har tillräckligt ofta försökt (med normalt språkbruk) konversera med dig utan den ringaste effekt i termer dialog. Det är bara USA:s fel. Så enkelt är det i din värld. Din oförmåga eller rättare – ovilja – att se nyanser står i bjärt kontrast till den brunröda färgskala som annars gärna delar med dig av. Nej, då är det både lättare och skojigare att kasta en paj i ansiktet på dig.

Jag ber Alicio om ursäkt för eventuella underord. Ska försöka hålla mig ifrån Bulten nedsläpp. Men det blir inte lätt eftersom han gärna håller hov här och därmed grisar ned något alldeles förskräckligt.

Tack också för en väldigt bra och välskriven blog.

12:23 fm  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan