Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-05-04

Dags för en klapp på egen axel


Det känns roligt när folk uppskattar, uppmärksammar och kommenterar det man skriver, eller när det presenteras konstruktiv kritik. Det är det som motiverar att fortsätta skriva.

Media Culpa har gjort en studie av svenska bloggar, mätt i antalet inkommande länkningar och antalet olika källor som länkar till den aktuella bloggen, enligt en vanlig undersökningsmetod:

"The number of people linking to you is a very powerful measurement of your influence or authority with those people - because if nothing else, those people are spending some attention on you."

Oj, oj, oj. Media Culpa förklarar dessutom i en kommentar att studien visar att bloggar "inte enbart snyltar på nyheter i media som är en vanlig missuppfattning".

Min lilla blogg rankas ganska bra om man betänker det stora antalet duktiga skribenter där ute. Kul att även en svenskspråkig blogg kan få spridning!

För det kan väl inte bara vara designenAlicio i Underlandet som uppskattas? ;)

[/färdigskrutet för idag]

7 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Nä :) Fastän du borde göra något åt designen. Vet inte vad det är men sidan laddar så himla långsamt. Det gör att jag ibland drar mig för att besöka bloggen..annars gör du ett kanon bra jobb!

7:25 em  
Blogger Magnus skrev...

Instämmer med föregående talare! Min blogg är allt annat än snygg... men nu när du går så bra borde du göra nått åt ladningstiden!

Annars så grattis, välförtjänt...

7:46 em  
Blogger Alicio skrev...

Man bugar ödmjukast.

Jag vet inte riktigt vad det beror på att sidan laddar långsamt. Troligen nyhetsfeeden i vänsterspalten. Ibland kan det bli bättre efter att ha stängt webläsaren och öppnat en ny.

Designen måste jag förbättra. Om någon har bra tips så är jag tacksam :=)

7:51 em  
Anonymous Anonym skrev...

Din verksamhet har som bekant inspirerat till tämligen sinnessjuka tilltag från den mer rabiessmittade delen av bloggvänstern, vilket bör vara betyg nog. :)
Har annars noll koll på tekniken och kan inte ge så många vettiga designråd. Men behåll gärna den matta bakgrunden. Vit bakgrund suger, en plåga för ögonen. Fattar inte varför inte fler inser det.

9:44 em  
Anonymous Anonym skrev...

Tja, Gudmundson hade ju samma design så det måste vara den det hänger på ;)

12:33 em  
Anonymous Anonym skrev...

Angående "sinnessjuka tilltag" från "vänstern": är inte utskick av hotbrev ett tecken på sådant? Jag har hört flera vittnesmål om sådant beteende hos författaren av denna blogg. Jag vet inte vem som har rätt i denna cirkus, men ett något mer kritiskt förhållningssätt än att lita blint på enbart Alicios utsagor vore ändå önskvärt.

10:16 fm  
Blogger Alicio skrev...

Jag vet vem den "anonyme" insändaren ovan är. Om du definierar det som "hotbrev" att tala om för någon att denne inte är önskvärd på denna blogg så länge som personen fortsätter att uppmuntra lagbrytande moonbats och sjuka konspirationsteoretiker som sitter och förtalar och hänger ut personer på sina hatbloggar, så är det upp till dig.

11:00 fm  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan