Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-03-08

Vad tycker SVT, tro?


SVT har en intressant webfråga idag: ”I dag är det Internationella kvinnodagen. Tycker du att det även behövs en speciell mansdag?

Alla vet att online-frågor är ovetenskapliga, men var det verkligen nödvändigt att ge läsarna två alternativ för att rösta nej?

  • Ja
  • Nej
  • Det finns redan 364 mansdagar
  • Vet ej

  • 7 Comments:

    Anonymous Anonym skrev...

    Men det var ju lysande alternativ tycker jag. Mitt val var lätt!

    Jerrys blog
    http://www.trueto.se

    12:24 em  
    Anonymous Anonym skrev...

    Hört talas om ironi, satir, tongue in cheek?

    Du blir alltmer den nyliberale mansgris jag bara trodde var en schablon.

    12:26 em  
    Blogger Alicio skrev...

    Kim, även jag var ironisk ovan. Gör det dig till nyliberal mansgris nu?

    12:30 em  
    Anonymous Anonym skrev...

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    12:44 em  
    Anonymous Anonym skrev...

    [Bokstäverna åäö kunde inte visas normalt i Anders inlägg ovan. Jag har korrigerat och lagt in det nedan / Alicio]

    Anders skrev...Något som är lite intressant är ju att de två nej-alternativen kan medföra att ja-alternativet får flest röster, även om majoriteten väljer någon form av nej. Just nu är ställningen ja:41%, nej:31%, redan364:28% - ja-sidan leder alltså. ;)

    1:10 em  
    Blogger Alicio skrev...

    Aha! Smart! :)

    5:17 em  
    Anonymous Anonym skrev...

    Fri television.

    11:24 em  

    Skriv en kommentar

    << Till Startsidan