Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2005-03-02

En annan gata


Det talas ibland om den så kallade "arabiska gatan", dvs det man antar är den allmänna opionen hos mannen på gatan i arabvärlden, och hur den reagerar (på amerikansk utrikespolitik).

De senaste årens utveckling har visat att talet om en likriktad "arabisk gata" i många fall har varit förenklat, och använts i olika politiska syften.

Så här såg det exempelvis ut på en gata i arabvärlden idag.


3 Comments:

Blogger paradox55 skrev...

Det var nog inte så representativt. Jag var där och såg inte en enda amerikansk flagga. Dock tror jag att de uppskattade stödet de fick gentemot Syrien av Mr Bush...

1:48 em  
Blogger Alicio skrev...

Samtidigt antar jag att den stämning man ser på bilden måste ha varit utbredd. I annat fall hade det inte gått att göra som flickan på bilden.

Det vore intressant om du ville skriva lite om dina intryck från din resa på din blogg (eller här).

2:09 em  
Blogger paradox55 skrev...

Okej..jag har skrivit massor, men nu har jag skrivit litet mer...

http://paradox66.blogspot.com/2005/03/frihetens-vingslag-i-libanon.html

förresten skaffa haloscan så att man kan trackbacka...

www.haloscan.com

3:34 em  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan