Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2004-10-25

Europa tar emot ny käftsmäll från Iran; vänder andra kinden till


Iran viftade på söndagen bort ett "förslag" från Storbritannien, Tyskland och Frankrike om att upphöra med sin anrikning av uran i utbyte mot att få hjälp med en lättvattenreaktor och reaktorbränsle, och krävde ett mer "balanserat" förslag.

Hamid Reza Assefi, talesman för det iranska utrikesdepartementet, sade att européerna inte hade begärt ett permanent stopp för anrikningen, och att om de hade gjort det så skulle det ha varit uteslutet, rapporterar
New York Times (Logga in med Användarnamn: aliciohernandez Lösenord: alicio).

Förhandlingarna skall tydligen fortsätta som om ingenting har hänt.



4 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Du kan väl ta med Michael Badnarik(Libertarian Party) i presidentkandidatomröstningen.

Han är ju på valsedeln i många fler stater än Nader och LP är ju USA:s största tredjeparti.

http://www.lp.org/

5:13 em  
Blogger Alicio skrev...

Du har rätt.

Jag har uppdaterat omröstningen med hans namn.

Mvh
Alicio

5:23 em  
Anonymous Anonym skrev...

Jag ser att ca 80 % av de som svarat på din fråga skulle ha röstat på Bush. Eftersom ett sådant utfall med säkerhet är helt orepresentativt för opinionen i Sverige (gissar att 70 - 80 % är för Kerry) och förmodligen även för bloggosfären visar det att de av dina läsare som röstat (vilken andel utgör de av läsarantalet?) är ett ganska skevt urval. Det är tråkigt tycker jag. Är det så att vi som läser (och skriver) bloggar huvudsakligen håller oss till dem som har samma åsikter som vi själva? Det skulle tyda på en oroande brist på öppenhet. Jag läser f.ö. din blogg regelbundet trots att jag mera sällan håller med dig. För jämviktens skull har jag nyss röstat på "Kerry" men helt skulle jag ju velat ha haft Dennis Kucinich som president men det var ju tyvärr inte många som var av den åsikten...

Du har ju fel för det mesta men det är intressant att läsa dina inlägg ;-)

Vänligen

Bengt O.

http://www.karlsson.at/ordet.htm

11:23 em  
Blogger Alicio skrev...

Bengt,

Jag har den högsta respekt för de som läser min blog och som röstar. Omröstningen är inte vetenskaplig - det har du rätt i - och det är en liten del av det totala läsarantalet som deltar i omröstningen, men jag tror att de som besöker sajten är mer välinformerade och intresserade än det svenska genomsnittet.

Mvh
Alicio

11:45 em  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan