Alicio i Underlandet

Kommentarer till aktuella utrikes och inrikes händelser inom politik och media

2004-09-17

Shamil Basayev erkänner ansvar för Beslan-massakern


Rysslands mest efterlyste man, den tjetjenske krigsherren Shamil Basayev tog på fredagen på sig ansvaret för massakern i Beslan (320 mördade varav hälften barn) samt för de två flygplanssprängningarna nyligen och attacker i Moskva. Så här ser svinet ut:

Shamil Basayev

The Daily Telegraph har en artikel som skrevs den 5 september om Basayev.

He dreams of establishing an Islamic Emirate across the North Caucasus, and to do so, he has been fomenting the Islamic rebellion that plagues states across the broad stretch of territory from the Red Sea to the Caspian.
Om du inte har login till The Daily Telegraph kan du använda
Email: Min mailadress Lösenord: alicio

3 Comments:

Anonymous Anonym skrev...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:37 em  
Anonymous Anonym skrev...

Hej!
Mitt tips var inte avsett som spam, utan som just precis motsatsen: ett vanligt, hyggligt tips.
varför tog du bort det?
Trodde jag var hygglig mot en kille vars blogg jag gillar.
I stället reducerades jag till en spamapa.
Grr.

6:51 em  
Blogger Alicio skrev...

Jag ber om ursäkt. Jag insåg först i efterhand att det inte kunde ha varit automatspam.

Tyvärr finns det ingen funktion för att lägga in kommentaren igen, så jag kopierar in den här:

"Strunta i alla login för evigt, Alicio!
Kolla in www.bugmenot.com
kalas för alla oss som inte gitter registrera oss."

Jag har surfat över till den sajten, och den är onekligen praktisk! Jag vet inte hur lagligt det är, men det kan väl inte vara så farligt på internetsajter som endast har gratis material.

Tack så mycket för tipset, och ursäkta!

Mvh
Aliio

7:58 em  

Skriv en kommentar

<< Till Startsidan